Δηλώσεις Κωνσταντινίδη: «Χωρίς φόβο απέναντι σε Κροατία και Γερμανία»
Με στόχο να παρουσιαστεί ακόμη πιο ανταγωνιστική και διεκδικητική στους τελευταίους αγώνες της στα προκριματικά του Παγκοσμίου Κυπέλλου 2027, η Εθνική Ανδρών άρχισε την προετοιμασία της ενόψει των αναμετρήσεων με την Κροατία και τη Γερμανία.
Ο Ομοσπονδιακός προπονητής Αντώνης Κωνσταντινίδης στάθηκε στις δυσκολίες της καλοκαιρινής περιόδου, τονίζοντας πως οι διεθνείς προέρχονται από μία απαιτητική σεζόν και αρκετοί από αυτούς ολοκλήρωσαν τις αγωνιστικές τους υποχρεώσεις στα μέσα Μαΐου. Παρά την κούραση, υπογράμμισε ότι η παρουσία στην Εθνική ομάδα απαιτεί από όλους να δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό.
Αναφερόμενος στους αντιπάλους, σημείωσε πως τα ονόματα της Κροατίας και της Γερμανίας, της παγκόσμιας πρωταθλήτριας, αποτελούν από μόνα τους μεγάλη πρόκληση. Όπως εξήγησε, η Εθνική θέλει να αξιοποιήσει τους αγώνες αυτούς για να παρουσιαστεί ακόμη πιο έτοιμη, χωρίς φόβο απέναντι σε ομάδες με μεγαλύτερη εμπειρία, ποιότητα και σωματικό πλεονέκτημα.
Ο Κωνσταντινίδης αναφέρθηκε και στην Εθνική Κ20, εκφράζοντας τον ενθουσιασμό του για τη δημιουργία της και δίνοντας συγχαρητήρια στην Ομοσπονδία για την απόφαση. Τόνισε πως πρόκειται για μία σημαντική βάση, μέσα από την οποία μπορούν να αναπτυχθούν οι επόμενοι καλαθοσφαιριστές που θα στελεχώσουν την Εθνική Ανδρών.
Παράλληλα, έκανε ειδική αναφορά στο έργο του Χριστόφορου Λειβαδιώτη, επισημαίνοντας ότι έδωσε αγωνιστική ταυτότητα στην Εθνική και ενσωμάτωσε σε σημαντικό βαθμό νεαρούς και ταλαντούχους καλαθοσφαιριστές. Όπως ανέφερε, αυτή η δουλειά κάνει πιο εύκολη τη συνέχεια, αφού η ομάδα έχει πλέον αρχές και γνωρίζει τι πρέπει να κάνει τόσο επιθετικά όσο και αμυντικά.
Αναλυτικά:
«Είναι μια πάρα πολύ δύσκολη περίοδος η καλοκαιρινή όσον αφορά τις Εθνικές ομάδες. Τα παιδιά έρχονται από μια δύσκολη σεζόν. Οι περισσότεροι από αυτούς αγωνίστηκαν και στους τελικούς, δηλαδή τελείωσαν μέσα Μαΐου, αν δεν κάνω λάθος. Είναι μια περίοδος που οι περισσότεροι είναι καταπονημένοι και κουρασμένοι, αλλά όταν είσαι στην Εθνική ομάδα, αναμφίβολα πρέπει να δίνεις το παρόν σου και να το κάνεις με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Νομίζω όμως ότι και μόνο τα ονόματα, δηλαδή η Κροατία και η παγκόσμια πρωταθλήτρια Γερμανία, σε προκαλούν να είσαι πανέτοιμος. Είναι μία πρόκληση για όλους μας. Είναι ίσως και η τελευταία φορά που θα αγωνιστούμε με τέτοιου είδους αντιπάλους, μιας και πλέον θα πάμε στα προπροκριματικά του Ευρωμπάσκετ μετά από αυτή τη σειρά. Όπως είπαμε με τα παιδιά, θα το απολαύσουμε όσο περισσότερο μπορούμε.
Ήμασταν και στο Ευρωμπάσκετ και σε κάποιους αγώνες στα προκριματικά του Παγκοσμίου ανταγωνιστικοί. Ο στόχος μας είναι να γίνουμε ακόμη πιο ανταγωνιστικοί και, γιατί όχι, να γίνουμε και πιο διεκδικητικοί. Αυτός είναι ο στόχος που βάλαμε με τα παιδιά από την πρώτη μας συνάντηση και θα προσπαθήσουμε μέσα από τη δουλειά στις προπονήσεις, παρόλο που δεν έχουμε και πολύ χρόνο, να το καταφέρουμε στον μέγιστο δυνατό βαθμό.
Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι δεν εξαρτάται καθαρά από εμάς το τελικό αποτέλεσμα σε τέτοιου είδους αγώνες, από τη στιγμή που υπάρχει περισσότερη ποιότητα, εμπειρία και σωματικό πλεονέκτημα από τους αντιπάλους μας. Όμως, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να φοβηθείς τέτοιους αντιπάλους. Πρέπει να μπεις μέσα στο γήπεδο χωρίς να σκέφτεσαι ποια είναι τα ονόματα, είτε της χώρας είτε του αντιπάλου σου. Αν καταφέρεις να το αποβάλεις αυτό από μέσα σου, όπως εξήγησα και θα εξηγώ κάθε μέρα στα παιδιά, τότε μπορείς να βγάλεις και καλύτερο αποτέλεσμα. Αν μπεις μέσα στο γήπεδο με φόβο, θα είναι σαφώς πιο δύσκολα τα πράγματα.
Για την Εθνική Κ20: «Όσον αφορά την Κ20, ξεκινήσαμε από τον περασμένο Νοέμβριο, Φεβρουάριο, Μάιο και τώρα είμαστε στο τελικό στάδιο της προετοιμασίας. Προσωπικά είμαι πάρα πολύ ενθουσιασμένος, με πολλή ενέργεια για αυτή την Εθνική. Θέλω με την εμπειρία μου, με τις γνώσεις μου και με την ικανότητά μου να βοηθήσω τα παιδιά σε αυτή την πρώτη φορά που λαμβάνουμε μέρος σε τέτοιο επίπεδο, διότι πρώτη φορά δημιουργείται η Κ20 και αξίζουν συγχαρητήρια στην Ομοσπονδία για αυτή την απόφαση.
Θα είναι δύσκολα τα αρχικά στάδια, αλλά θεωρώ ότι έχουμε υλικό για να αρχίσουμε να πλάθουμε σε καλύτερο βαθμό τα επόμενα παιδιά που θα απαρτίσουν την Εθνική Ανδρών».
Για την δουλειά που άφησε ο Χριστόφορος Λειβαδιώτης: «Για μένα, ο Χριστόφορος, το πιο σημαντικό πράγμα που έκανε ήταν το γεγονός ότι άρχισε και εμβολίασε σε μεγάλο βαθμό με νέα παιδιά, ταλαντούχα παιδιά, την Εθνική Ανδρών. Αυτό έπρεπε να γίνει εδώ και καιρό και ο Χριστόφορος το έκανε σε μεγάλο βαθμό. Επίσης, έδωσε μία ανταγωνιστική ταυτότητα σε αυτή την Εθνική και πρέπει να του το πιστώσουμε, τόσο αμυντικά όσο και επιθετικά.
Από αυτό το σημείο θα συνεχίσω εγώ όσον αφορά αυτούς τους δύο αγώνες που έχουμε με την Κροατία και τη Γερμανία. Το γεγονός ότι ο Χριστόφορος είναι εδώ τα τελευταία δύο με τρία χρόνια κάνει σαφώς πιο εύκολη και τη δουλειά μου, γιατί βρίσκω μία ομάδα με αρχές, που γνωρίζει τι πρέπει να κάνει επιθετικά και αμυντικά».
Δείτε το βίντεο:

